|sâmbătă, ianuarie 19, 2019
  • Follow Us!

Primăria Râmnicului va moderniza 3 treceri la nivel de cale ferată: pe străzile Mihai Eminescu, Copăcelu şi Nicolae Bălcescu 

primaria-ramnicu-valcea-cladire-4

 

Consiliul Local al municipiului Râmnicu Vâlcea, întrunit în şedinţă ordinară la data de 27 decembrie 2018, a decis realizarea a trei investiţii: amenajare trecere la nivel CF str. Mihai Eminescu, amenajare trecere la nivel CF str. Copăcelu şi amenajare trecere la nivel CF b-dul Nicolae Bălcescu. În cazul ultimei investiţii, CL a aprobat Documentaţia de Avizare Lucrări de Intervenţie şi indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiţie „Amenajare trecere la nivel linie CF cu dale elastice – bulevardul Nicoale Bălcescu, Municipiul Râmnicu Vâlcea”, la valoarea totală de 1.272.032 lei fără TVA. Beneficiarul indirect este CFR – Sucursala Regionala CF Craiova, Secţia L3 Întreţinere Linii Rm. Vâlcea, în calitate de intreţinător al investiţiei după expirarea perioadei de garanţie. Linia de cale ferata 201 Piatra Olt – Podul Olt are circulaţie feroviara relativ intensa, fiind una din caile importante de circulaţie ale României. „În aceasta zona de la km 293+262, exista o trecere la nivel peste doua linii CF, care deserveste bulevardul Nicolae Balcescu, liniile de cale ferata se găsesc in aliniament si au traverse din beton TI7, prindere indirecta tip K, cale sudata, neelectrificata, piatra sparta, rambleu cu inaltimea medie de pana la un metru. Bulevardul Nicolae Balcescu are doua benzi de circulaţie si traversează doua linii de cale ferata, la acelaşi nivel si reprezintă o strada de legătură intre doua artere importante din municipiul Ramnicu Valcea: strada Nicolae Titulescu (situata paralel cu linia de cale ferata, pe partea stanga a acesteia in sens kmCF) si strada Topolog(situata paralel cu linia de cale ferata, pe partea dreapta a acestuia in sens km CF) si respectiv intre Calea lui Traian si strada Remus Bellu. Latimea părtii carosabile existente este de 10,10 m (doua benzi de cate 4,00 m si zone de siguranţa de cate 1,05 m) iar circulaţia se face in ambele sensuri. Stratul de uzura de pe partea carosabila prezintă degradari superficiale in zona, pe circa 20-25 m inainte si dupa trecerea de nivel existenta, unele dale de beton au suprafaţa şlefuită, iar altele au suprafaţa degradată, majoritatea dalelor prezentând mici tasări. Necesitatea modernizării trecerii la nivel este determinata de dorinţa administraţiei locale a municipiului Rm Valcea, pentru imbunatatirea calitatii trecerii la nivel cu CF cu dale elastice, care are influenta pozitiva asupra mijloacelor auto, sporind confortul dar si capacitatea de transport a bulevardului Nicolae Balcescu. In prezent, trecerea la nivel prezintă uşoare degradari ale dalelor existente din beton armat si de asemenea stratul de uzura a sistemul rutier prezintă degradari superficiale in zona, pe circa 20 m inainte si dupa trecerea de nivel existenta”, se precizează în raportul de specialitate al Primăriei Râmnicului.

(Petre Coman)

Leave a Response