Guvernul României a hotărât punerea în circulaţie a cărţii electronice de identitate

joi, 2 noiembrie 2017

 

Zilele trecute, Guvernul a aprobat un proiect de lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziţii privind evidenţa persoanelor şi actele de identitate ale cetăţenilor români prin care se asigură premisele necesare punerii în circulaţie a unui nou document de identificare electronic. Cartea electronică de identitate (CEI) va permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne şi în sisteme informatice ale altor instituţii publice sau private, precum şi utilizarea semnăturii electronice, în condiţiile legii. CEI va facilita astfel accesul cetăţeanului la diverse servicii electronice (bancare, fiscale, sociale, financiare etc.), cu efecte majore privind simplificarea relaţiei cu autorităţile publice, creşterea calităţii şi accesibilităţii serviciilor publice. CEI va respecta cerinţele Comisiei Europene privind securizarea documentelor în contextul combaterii terorismului, al migraţiei ilegale, al traficului de droguri şi de persoane, cărţile de identitate actuale fiind realizate cu tehnologie din anii ‘90. Noul document de identificare va oferi cetăţenilor garanţii suplimentare de securitate, iar instituţiilor de drept public sau privat, certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe respectivul document. Proiectul de lege aprobat prevede posibilitatea cetăţeanului de a opta pentru eliberarea unei cărţi electronice de identitate, cu sau fără imaginea impresiunilor papilare a celor două degete arătătoare, sau a unei cărţi de identitate simple, fără CIP. În cazul minorilor, la solicitarea părinţilor sau a reprezentaţilor legali, se introduce posibilitatea eliberării unei cărţi de identitate simplă sau electronică, indiferent de vârsta copilului. CEI va permite, printre altele, autentificarea în Platforma informatică a sistemului public al asigurărilor sociale de sănătate pentru a dovedi calitatea de asigurat a titularului. Noul document de identitate nu va conţine date medicale, ci doar datele de identificare ale titularului. Cardul de sănătate îşi încetează valabilitatea în momentul emiterii către titular a unei cărţi electronice de identitate. Pentru persoanele care nu vor solicita eliberarea unei cărţi electronice de identitate, se vor emite în continuare carduri de sănătate, în aceleaşi condiţii din prezent. Totodată sunt stabilite termene, diferenţiate, de valabilitate a actelor de identitate, în funcţie de vârsta titularului, în scopul surprinderii modificărilor fizionomiei titularului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • PUBLICITATE

  • https://www.mocanuvicentiu.ro/
  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe