Raliul "Blue Corridor-2017 Iberia-Baltia" ia startul la Lisabona

miercuri, 27 septembrie 2017

 

Ceremonia inaugurală a celui de-al 11-lea raliu de vehicule cu gaz natural (NGV), "Blue Corridor 2017: Iberia-Baltia" (Coridorul Albastru) își va porni motoarele la 18 septembrie a.c. la Lisabona, eleganta capitală a Portugaliei, propunându-și să acopere întreaga Europă de la sud-vest la nord-est, depășind distanța de peste 5,5 mii kilometri. Raliul va traversa Portugalia, Spania, Italia, Germania, Polonia, Lituania, Letonia, Estonia și se va încheia în capitala de nord a Rusiei - orașul Saint Petersburg. Finișul festiv va fi pe 5 octombrie, la SPIGF - cel de-al 7-lea Forum Internațional al Gazului de la St. Petersburg, evenimentul principal din industria gazelor și a companiilor energetice, autorităților de stat, experților din industrie și mass-media.

Caracteristica unică a Raliului este că de această dată participanții vor conduce preponderent vehicule pe gaz natural lichefiat (LNG), în timp ce "Coridoarele Albastre" anterioare s-au axat în principal pe CNG. Scopul este acela de a evidenția importanța tot mai mare a utilizării LNG pentru aplicații noi, în special de combustibil pentru transportul rutier greu pe șosele.

Mesele rotunde de-a lungul traseului Raliului vor avea loc la Lisabona, Madrid, Barcelona, Milano, Ulm, Berlin și Kaliningrad, cu o reuniune pentru concluzii finale la St. Petersburg. Scopul raliului este prezentarea avantajelor multiple ale LNG ca și combustibil pentru transportul rutier și maritim către politicieni, producători de automobile, producători de echipamente, companii de transport și logistică, precum și experți din industrie și jurnaliști. LNG oferă proprietarilor de camioane și navelor o combinație ideală de bonusuri de mediu și economice, permițându-le astfel să economisească costurile de combustibil și să respecte standardele de emisii.

Un alt scop al raliului este de a atrage atenția autorităților de reglementare și a companiilor energetice asupra necesității de a construi infrastructura de alimentare cu LNG de-a lungul principalelor rute de transport din Europa.

"Experiența internațională dovedește în mod convingător că, în viitorul apropiat, LNG va rămâne singura alternativă fezabilă la motorină pentru vehiculele grele pentru a răspunde eficient și economic provocărilor de mediu", - a declarat Eugene Pronin, coordonator al Gazprom Export Rally.

Blue Corridor Rally a fost fondată de Grupul Gazprom în 2008. De atunci, în cadrul proiectului s-au alăturat câțiva actori europeni importanți de gaz și din piața auto, extinzând acest eveniment de marcă la nivel internațional.

În decursul ultimului deceniu al proiectului "Coridorul albastru", peste 150 de vehicule cu CNG din fabrică au parcurs peste 40.000 de kilometri în 22 de țări europene, de la Ekaterinburg la Bruxelles și de la Helsinki la Soci la 1/3 din costul benzinei și cu emisii foarte reduse de CO2.

Raliul este coordonat în mod tradițional de către Gazprom Export LLC și Uniper SE (fostă E.ON).

Având în vedere evoluția dinamică a pieței românești de NGV și apropiata realizare a stațiilor de alimentare cu CNG aferente proiectului CNG România (https://www.facebook.com/CNG-Romania-785926858225687, https://www.facebook.com/GNC.gaz/), putem spera ca în câțiva ani să se organizeze Raliul Blue Corridor pe un traseu în care să fie inclusă și țara noastră.

De menționat că astfel de raliuri de promovarea vehiculelor pe gaz natural se organizează și în SUA, începând cu 2016 sub numele ”From Sea to Shining Sea”, caravana de NGV-uri traversând Statele unite de la Pacific la Atlantic, respectiv de la Long Beach California la Washington.

În România Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizeaza implementarea a 9 statii de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat ( CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.

Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este  derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele ( INEA ) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.

Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • PUBLICITATE

  • https://www.mocanuvicentiu.ro/
  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe