|luni, iulie 23, 2018
  • Follow Us!

Vesti bune pentru fanii Skoda: 3 modele noi pe gaz natural comprimat (CNG) 

d4108cb2-c70d-4c2f-ba81-07ea88d36780

 

Automobil clubul german ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V.) a testat Skoda Octavia G-Tec timp de un an. După 50.000 km de conducere monitorizata, ADAC a stabilit că tehnologia vehiculelor cu gaze naturale s-a dezvoltat până la punctul în care aproape nu există nici o restricție. Ca atare, clubul spune că acestea sunt o alternativă viabilă pentru cei care sunt nemulțumiți de motorină.
„Gazul natural este simplu și ieftin”, afirmă autorul raportului ADAC, Jochen Wieler. „Autovehiculele electrice nu sunt încă luate în calcul de mulți, deoarece costurile și autonomia nu sunt încă satisfăcătoare. Acest lucru este diferit pentru vehiculele cu gaze naturale. „
Octavia de 110 CP a demonstrat viteză suficientă, face plinul cu doar 16 EUR (19 USD) și a fost testată la o viteză maximă de 193 km/h. Deși nu se poate vorbi de mare performanță, raportul arată că, pentru utilizatorii de gaze naturale, consumul redus de combustibil este mai important. Cu o viteză redusă și o mulțime de kilometri pe autostradă, vehiculul a obținut o medie de 4,2 kg de gaz natural (CNG) pe 100 km.
100 de kilometri au costat doar 4,40 EUR (5,22 USD), cifră care nu poate fi obținută de modelul Octavia diesel ale cărui costuri generale sunt, de asemenea, mai mari. Această situație va continua până cel puțin 2026, timp în care gazul natural este favorizat ca taxare.
ADAC subliniază avantajele ecologice ale unei mașini cu gaz natural. Emisiile de CO2 sunt reduse cu aproximativ 20% în comparație cu benzina și cu 10% pentru motorină. Cu biogazul (gaz natural regenerabil), care alimentează multe municipalități, balanța este și mai ecologică. CNG stă bine și pentru toți ceilalți poluanți: nu există nici o problemă cu particulele fine sau oxizii de azot. Ca atare, Skoda Octavia G-tec a obținut cele cinci stele la EcoTestul ADAC.
Mașina este proiectată cu capacitate bi-combustibil pentru a permite comutarea combustibilului atunci când nu este disponibilă o stație de CNG. Există mai mult de 900 de stații de distribuție în Germania, care nu sunt distribuite uniform, însă proiecțiile actuale sunt pentru 2.000 de stații până în 2025. În timpul testării pe teren de peste 50.000 de kilometri, au fost necesare numai șapte reîncărcări de benzină (352 litri) comparativ cu 2.134 de kilograme de gaze naturale.

Modele NGV din Germania
ADAC enumeră NGV-urile disponibile în prezent în Germania – toate modelele de gaze naturale dintr-o privire:
Audi: A3, A4, A5
Fiat: Panda, Punto, Qubo, Fiorino, Doblo, 500L, Ducato
Mercedes: Clasa B, Sprinter
Opel: Combo, Zafira
SEAT: Mii, Ibiza (sfârșitul anului 2017), Leon
Skoda: Citigo, Octavia
VW: UP, Polo (2018), Golf, Caddy
În curând va fi adăugat la această listă și Opel Astra.

Sursa: http://www.ngvglobal.com/…/skoda-octavia-g-tec-tested-posit…

Vezi întreaga familie ŠKODA G-TEC: OCTAVIA COMBI G-TEC, CITIGO G-TEC si OCTAVIA G-TEC la link-ul
http://www.skoda-auto.com/en/models/octavia-g-tec/overview…

În România Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizeaza implementarea a 9 statii de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat ( CNG ) de-a lungul coridoarelor

pan-europene.

Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este  derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele ( INEA ) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.

Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.

logo Antares

 

 

Leave a Response