|sâmbătă, decembrie 3, 2016
  • Follow Us!

GATA! S-a stabilit traseul autostrăzii Piteşti – Sibiu! 

Autostrada-Bechtel--buna-doar-ca-centura-ocolitoare-a-Clujului

Traseul final pentru autostrada Sibiu-Piteşti a fost avizat, autorităţile optând pentru prima variantă, care trece prin Curtea de Argeş, apoi prin Văleni şi iese în judeţul Vâlcea, în localitatea Racoviţa, a anunţat marţi, într-o conferinţă de presă, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.

„Ieri, 21 noiembrie, în cadrul CTE CNAIR a fost avizat traseul pentru ultimele două secţiuni ale autostrăzii Sibiu-Piteşti, după cum urmează: Secţiunea 2, adică Boiţa – Racoviţa, de la km 15 la km 43, şi Secţiunea 3 Racoviţa-Văleni, de la km 43 la km72. Deci în acest moment tot traseul este avizat”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, potrivit digi24.ro

La rândul său, prezent la eveniment, directorul general al CNAIR, Cătălin Homor, a spus că acesta este „cel mai important proiect de infrastructură pe care compania îl derulează”.

Astfel, din cele şapte variante iniţiale de traseu în CTE (Consiliul Tehnic Economic) a fost selectată varianta 1, care va merge în paralel cu DN 7 Valea Oltului din apropiere de localitatea vâlceană Racoviţa şi presupune mai puţine tuneluri în zona de munte.

Autostrada A 1 Piteşti-Sibiu va avea cel puţin şase tuneluri şi zece noduri rutiere. Cele mai lungi tuneluri vor fi la Poiana 1,7 km, Curtea de Argeş 1,3 km, Lazeret două tuneluri de 1,5 km şi Robeşti 900 m.

Autostrada A 1 Piteşti-Sibiu (cu termen estimat de finalizare 2021) necesită investitţii de aproximativ 1,6 miliarde de euro şi este finanţată din fonduri europene. Este ultima secţiune de autostradă fără contract de construire de pe coridorul european Nădlac 2 –Constanţa.

Contractul privind revizuirea studiului de fezabilitate a suferit, însă, mari întârzieri.

Autostrada Piteşti-Sibiu, parte din Autostrada Bucureşti-Nădlac (A1), este, în prezent, cel mai important proiect de şosea rapidă din România, pentru că realizarea sa ar permite traficul neîntrerupt pe autostradă între Capitală şi frontiera cu Ungaria. În plus, autostrada de circa 117 kilometri ar fi prima care ar trece munţii, făcând legătura între Muntenia şi Transilvania, peste Munţii Carpaţi.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi-a luat angajamentul de a termina lucrările în 2021, cu un an mai devreme decât era prevăzut în masterplanul general de transport.

Directorul CNADNR, Cătălin Homor, a declarat, în luna iulie, că proiectul autostrăzii era anul trecut „în moarte clinică”, având întârzieri şi probleme mai mari decât majoritatea proiectelor de autostrăzi din România. În plus, rezilierea contractului de proiectare ar fi dus la o întârziere de până la doi ani, în contextul în care termenul de începere a lucrărilor era estimat la sfârşitul anului 2018 sau începutul anului 2019.

Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering (România) a câştigat contractul de revizuire a studiului de fezabilitate în 2014, pentru circa 11 milioane de euro, dar nu a respectat niciun termen până acum, întârziind automat şi demararea efectivă a lucrărilor.


Au fost stabilite și ultimele două secțiuni al autostrăzii Pitești – Sibiu, astfel: Secțiunea 2 – Boița – Racovița, de la km 5 la km 43 și Secțiunea 3 – Racovița – Văleni, de la km 43 la km 72. Acestea se adaugă secțiunilor Piteşti – Curtea de Argeş, o porțiune de 32,5 de kilometri de şosea de mare viteză, unde trebuie construite 14 poduri, Boiţa – Sibiu, de 15 km, pe care trebuie ridicate 12 poduri şi viaducte și Văleni – Curtea de Argeş, o porțiune de 18 km.


În noiembrie anul trecut, CNADNR a făcut publice cinci variante de traseu ale autostrăzii Sibiu-Pitesti. Una urmăreşte îndeaproape traseul stabilit acum opt ani. Doar diferă puţin în zone precum Tălmaciu, Câinenii Mici sau în apropiere de Curtea de Argeş. O altă variantă merge pe partea stângă a lacului Merişani şi ocoleşte Curtea de Argeş pentru a reveni la traseul de bază în Tigveni. Tot din această localitate se desprinde alt traseu către Călimăneşti, care revine la drumul de bază în zona Racoviţa-Copăceni. Tot acolo ajunge şi un traseu propus, care coteşte şi el spre Călimăneşti.

Investiţia estimată la 1,6 miliarde de euro prevede inclusiv reabilitarea drumului naţional Câmpulung – Râmnicu Vâlcea şi legarea municipiului Râmnicu Vâlcea de autostradă. Autorităţile estimează că şoferii vor putea circula pe autostrada Sibiu-Piteşti în 2021.

Leave a Response