|duminică, iulie 15, 2018
  • Follow Us!

Sătean sinistrat din Lăpuşata, salvat de poliţişti 

Sătean sinistrat din Lăpuşata, salvat de poliţişti

La data de 14 februarie a.c., ora 09.40, poliţiştii Secţiei nr.8 Poliţie Lăpuşata au fost sesizaţi prin SNUAU 112 cu privire la faptul că Ilie D., de 44 de ani, din comuna Lăpuşata este izolat în locuinţă, ca urmare a căderilor de zăpadă din ultima vreme.
Oamenii legii împreună cu angajaţi ai Primăriei Lăpuşata au intervenit, în intervalul orar 10.00-18.00, pentru crearea unei căi de acces pe o distanţă de 3 km către locuinţa acestuia.
După desfăşurarea activităţii de deszăpezire poliţiştii au stabilit că bărbatul locuieşte singur într-o zonă izolată a comunei Lăpuşata. 
Acesta avea cunoştinţă de avertizările meteorologice şi în consecinţă şi-a făcut aprovizionarea cu alimente şi apă potabilă, însă nu a avut posibilitatea să îşi facă o cale de acces spre drumul public.
În urma intervenţiei poliţiştii şi autorităţile locale i-au asigurat bărbatului din resurse proprii alimente şi apă potabilă şi totodată o cale de acces.
S-a stabilit că persoana nu a fost afectată din punct de vedere al stării fizice de condiţiile meteo nefavorabile.

Un bărbat de 55 ani este dat dispărut

Georgeta S., din comuna Roeşti a sesizat faptul că fratele său, Cumpănaşu Valeru, de 55 de ani, din comuna Lădeşti a dispărut de la domiciliu.
Poliţiştii au stabilit că acesta a fost ultima dată văzut la data de 26 octombrie 2010, când a participat la hramul bisericii din satul Cermegeşti, comuna Lădeşti şi de atunci nu a mai revenit la domiciliu.
Cu ocazia verificărilor efectuate s-a constatat că nu este prima oară când pleacă voluntar de la domiciliu.

Semnalmente: 1,70-1,79 m, 60-69 kg, ochii căprui, gura mijlocie, buze mijlocii, păr grizonat ondulat.

Cetăţenii care pot furniza orice informaţii în legătură cu acest bărbat sunt rugaţi să contacteze cea mai apropiată unitate de Poliţie sau să apeleze numărul de telefon 112!

Scandal de pomină într-un bar din Râmnic

La data de 13 februarie a.c., la ora 17.45, poliţiştii din cadrul Poliţiei municipiului Râmnicu Vâlcea au fost sesizaţi cu privire la faptul că în sediul unei societăţi comerciale care are ca obiect de activitate „baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor” situat pe strada Calea lui Traian a izbucnit un conflict între mai multe persoane.
În temeiul celor sesizate, la faţa locului s-a deplasat echipa operativă şi a constatat că atât în incinta barului, a avut loc o altercaţie între mai multe persoane, în urma căreia au rezultat pagube materiale şi vătămări corporale ale persoanelor în cauză, una dintre persoane fiind astfel transportată la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale de specialitate.
Este vorba de Ion A., Ion D., Victor S. şi Marius M., din municipiul Rm. Vâlcea, care au declarat că, în timp ce se aflau într-un bar de pe strada Calea lui Traian, au fost agresaţi fizic de Ion G., de 20 ani, din comuna Racoviţa si Alexandru G., de 19 ani, din oraşul Băbeni, iar ulterior acestor evenimente Ion A., având în vedere că prezenta la degetul mare al mâinii drepte o plagă produsă probabil prin tăiere şi deoarece sângera abundent a fost transportat la Spitalul Judeţean de Urgenţă pentru acordarea de îngrijiri medicale.

Persoanele în cauză au fost îndrumate să depună plângere pentru vătămările suferite.
Cercetările continuă în vederea stabilirii situaţiei de fapt şi a veridicităţii aspectelor reclamate.
În cauză s-au întocmit acte procedurale, urmând ca în continuare să se efectueze cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de distrugere, lovire sau alte violenţe şi să se propună soluţie procedurală prin Parchetul de pe lângă Judecătoria Râmnicu Vâlcea.

Nu vă lăsaţi păcăliţi prin intermediul telefoanelor mobile!

Poliţia vâlceană doreşte să tragă un nou semnal de alarmă în ceea ce priveşte prevenirea înşelăciunilor prin intermediul telefonului mobil. În repetate rânduri, poliţiştii au informat şi avertizat, cu privire la cazurile şi metodele de înşelăciune comise prin intermediul telefonului mobil (mesaje, convorbiri telefonice), dar încă sunt persoane care, cu uşurinţă, cad în capcana escrocilor şi pierd astfel importante sume de bani.

Metoda de înşelăciune prin telefonul mobil:
Autorii trimit mesaj sau sună de pe un telefon cu număr ascuns sau afişat, cerând victimelor datele personale, sub pretextul verificării contului, ori pentru îndreptarea unor erori în factura de plată. De asemenea, aceştia le comunică victimelor faptul că sunt câştigătorii unor premii în bani sau produse electronice, că au de plată contravaloarea unor convorbiri internaţionale, sau că vor beneficia de un număr însemnat de minute gratuite.
Eventual, este recomandat şi un alt număr de telefon unde cel înşelat poate suna pentru a nu avea dubii în privinţa autenticităţii mesajului sau a discuţiei purtate.

După ce a convins victima să accepte operaţiunea, îi solicită acesteia să tasteze de pe telefon, sau îi indică numărul contului bancar unde să efectueze operaţiunea de plată a serviciilor, autorul intrând astfel în posesia unor sume de bani.
Naivitatea victimei este atât de mare încât aceasta respectă întocmai indicaţiile infractorului, ştergând orice urmă rămasă în telefonul mobil. Indiferent de modul cum operează aceşti escroci, cert este faptul că victimele realizează prea târziu că au fost înşelate.
Poliţiştii din cadrul Biroului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii recomandă celor care primesc astfel de mesaje, venite prin SMS sau internet să nu cadă pradă ispitei în cazul promiterii unor câştiguri imediate, de mare valoare şi în condiţii suspecte.

Persoane versate, care cel mai adesea sunt extrem de dificil de identificat, urmăresc să profite de necazul oamenilor sau de dorinţa de înavuţire rapidă a unora. În cazul în care vi se solicită, ca în schimbul obţinerii unui premiu sau oricărui alt avantaj material, să depuneţi o suma oarecare sau să plătiţi cartele de credit prin telefon, vă rugăm să apelaţi imediat la poliţie. În niciun caz, NU comunicaţi persoanelor neautorizate datele dumneavoastră de identitate!
Poliţiştii reamintesc de asemenea cetăţenilor că operatorii de telefonie atunci când au de comunicat cu beneficiarii lor o fac de regulă în scris. Este recomandabil ca înainte de a face vreun demers referitor la asemenea cauze , cei care primesc astfel de mesaje să ia legătura direct sau prin telefon cu reprezentanţii autorizaţi (să sune la Serviciul relaţii clienţi) ai societăţii comerciale furnizoare de servicii. Dacă au suspiciuni cu privire la cei care îi sună sau transmit diverse informaţii prin mesaje scrise cetăţenii sunt rugaţi să anunţe poliţia pentru ca indivizii care au astfel de preocupări infracţionale sa fie prinşi.

 

 

Leave a Response