Funcţiile Inspecţiei Muncii, întărite

miercuri, 5 ianuarie 2011

Funcţiile Inspecţiei Muncii, întărite

La propunerea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Guvernul a aprobat un proiect de lege care modifică Legea 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, în sensul întăririi rolului şi atribuţiilor inspectorilor de muncă. Este vorba despre un act normativ care face parte dintr-o suită de modificări la Legea privind inspecţia muncii, la Statutul inspectorului de muncă, cât şi la Codul Muncii. Potrivit celor mai importante modificări propuse în proiectul de lege, inspectorul de muncă va avea posibilitatea de a intra permanent la sediul angajatorului şi verifica actele pe care acesta le deţine, de a dispune suspendarea directă a activităţii, în cazul în care se constată o încălcare flagrantă a legii, de a dispune retragerea autorizaţiei de funcţionare.

De asemenea, ei au dreptul de a preleva mostre de produse, materiale sau substanţe fabricate, utilizate, depozitate, manipulate, cu înştiinţarea angajatorului sau deţinătorului acestora, în vederea efectuării de analize de laborator. În perioada ianuarie - noiembrie 2010 Inspecţia Muncii a efectuat acţiuni de control tip campanie, tematice şi de fond, cu caracter preventiv, la toate categoriile de angajatori. Dintre cele 101.138 de controale, 79.541 au fost pentru munca nedeclarată. Au fost sancţionaţi 51.145 de angajatori, dintre care 8.418 pentru munca nedeclarată, valoarea amenzilor fiind de 64.534.975 de lei, din care 44.742.500 lei pentru munca nedeclarată. Peste 15.000 de persoane au fost depistate fără forme legale de angajare. O altă modificare prevede ca, din luna ianuarie, angajatorii să depună contractele de muncă şi ştatele de plată pe suport electronic.

Guvernul a adoptat astfel o Ordonanţă de urgenţă care modifică Legea 130/1999, privind unele masuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă. Astfel, începând cu 1 ianuarie 2011, contractele de muncă şi ştatele de plată se vor depune la Inspectoratele Teritoriale de Muncă pe suport electronic. Documentele din aceeaşi categorie încheiate sau completate în luna decembrie a anului în curs vor fi ultimele înaintate pe suport de hârtie şi vor putea fi depuse până la sfârşitul lunii ianuarie 2011. Tot de la 1 ianuarie, angajatorii nu vor mai plăti comisioanele de 0,75% pentru păstrarea carnetelor de muncă la Inspectoratele Teritoriale de Muncă şi de 0,25% pentru păstrarea acestora de către angajator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele stiri

  • PUBLICITATE

  • https://www.mocanuvicentiu.ro/
  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe