|miercuri, februarie 21, 2018
  • Follow Us!

Primarul Rădulescu a ras parcul din proiectul podului peste râul Olăneşti 

• Încă o dată se adevereşte că edilul Râmnicului nu este un continuator al proiectelor lui Mircia Gutău şi nu respectă opinia locuitorilor:

Primarul Rădulescu a ras parcul din proiectul podului peste râul Olăneşti

Prin Decizia nr. 328 din 9 iulie 2010, Agenţia de Protecţie a Mediului Vâlcea a avizat modificarea proiectului „Pod peste râul Olăneşti în prelungirea străzii Carol I, inclusiv legăturile cu Calea lui Traian şi strada Morilor” în sensul… excluderii parcului care urma să lege podul Vinerii Mari de podul care trebuie construit. Astfel, se adevereşte din nou că primarul Râmnicului, Romeo Rădulescu, continuă „campania” de distrugere sau de modificare a proiectelor şi programelor fostului edil Mircia Gutău, deşi declara imediat după arestarea fostului primar că va duce la îndeplinire integral toate proiectele şi investiţiile demarate în mandatul lui Mircia Gutău.

Iată câteva exemple de idei susţinute public de fostul primar Mircia Gutău, dar „modificate” pe parcurs de către Romeo Rădulescu: preluarea în administrare a Sălii Sporturilor, afacerea parcărilor publice concesionate unei firme, „înţeparea” bulevardului Dem Rădulescu, tergiversarea proiectelor privind pasajul suprateran peste bulevardul Tudor Vladimirescu şi cel de la Hervil, etc.

Potrivit deciziei APM Vâlcea, „ca urmare a notificării adresate de Primăria municipiului Râmnicu Valcea, înregistrată la APM Vâlcea cu nr. 5156/04.06.2010, asupra modificărilor care au intervenit în datele proiectului «Pod peste râul Olăneşti în prelungirea străzii Carol I, inclusiv legăturile cu Calea lui Traian şi strada Morilor», respectiv excluderea parcului proiectat care lega podul existent de podul proiectat şi pentru care a fost emis acordul de mediu nr. 1/03.02.2010, în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, art. 22, Ordinului MMP nr.135/2010 privind aprobarea metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice,

APM Vâlcea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 08.07.2010, că acordul de mediu emis pentru proiectul «Pod peste râul Olăneşti în prelungirea străzii Carol I, inclusiv legăturile cu Calea lui Traian şi strada Morilor», propus a fi amplasat în municipiul Râmnicu Vâlcea se revizuieşte, fără reluarea evaluării impactului asupra mediului. Motivele care au stat la baza luării deciziei de revizuire a acordului de mediu nr. 1/03.02.2010: analiza notificării Primăriei Municipiului Râmnicu Vâlcea nr. 17011/03.06.2010 şi a referatului verificatorului tehnic atestat pentru cerinţa «igienă, sănătate şi mediu», cu respectarea prevederilor Legii 50/1991; urmare a consultărilor reprezentanţilor autorităţilor cu responsabilităţi în domeniul protecţiei mediului în şedinţa CAT din 08.07.2010, s-a stabilit că nu au intervenit elemente noi cu impact asupra mediului, necunoscute la data emiterii acordului de mediu”.

În campanie, candidatul Rădulescu promitea că va face parcul!

Pe site-ul de campanie realizat în primăvara acestui an, primarul Romeo Rădulescu promitea că va realiza parcul dintre cele două poduri. Redăm integral pasajul care face referire la acest obiectiv de investiţii: „Valoarea acestui proiect este de 48.302.970 lei, iar necesitatea investiţiei a fost determinată de întâlnirea în centrul oraşului a celor două fluxuri principale de transport rutier – cel de pe direcţia Nord-Sud (Sibiu Drăgăşani) şi cel de pe DN 64 (Olăneşti) – respectiv în intersecţia Căii lui Traian cu strada Ştirbei Vodă.

Traficul aglomerat combinat cu traficul greu spre Olăneşti au dus la scăderea gradului de confort al locuitorilor din zonă prin nivelul ridicat de noxe, zgomot etc. Nu în ultimul rând, eventualele lucrări de intervenţie sau întreţinere la podul de peste râul Olăneşti se desfăşoară cu o deosebită dificultate, iar rata de degradare prin oboseală a infrastructurii rutiere este una în creştere. În aceste condiţii, o soluţie o reprezintă realizarea unui pod perpendicular peste râul Olăneşti, cu o lungime de 76,1 metri şi o lăţime de 15,8 metri, pe trei benzi, cu sens unic N-S, în prelungirea străzii Carol I.

Acest pod se va continua pe malul drept al râului Olăneşti cu o bandă de circulaţie spre strada Morilor şi cu două benzi spre Calea lui Traian. Spaţiul rezultat între podul existent (Podul Vinerii Mari) şi cel proiectat va fi amenajat ca parc pe structură de beton armat peste râul Olăneşti. Parcul va avea o suprafaţă de 5000 metri pătraţi. Această variantă de amenajare a rezultat în urma unei dezbateri publice în cadrul căreia au fost prezentate publicului interesat şi specialiştilor trei variante posibile de derulare a acestei investiţii”.

Într-adevăr, prin realizarea unei noi traversări a râului Olăneşti (care are un debit de avarie de circa 2400 mc/s) se obţine o fluidizare a traficului în zona de traversare din aval (pe Calea lui Traian). În vederea descongestionării traficului auto pe podul care asigură continuitatea pe Calea lui Traian peste râul Olăneşti s-au analizat mai multe scenarii, care au la bază câteva principii valabile în toate cele patru scenarii.

În planul de la începutul anului 2009 a fost prevăzută o parcare de circa 100 locuri, care urma să fie amplasată în amonte de podul existent la 55 de metri (între axe). Pentru această lucrare se fac următoarele precizări: structura de rezistenţă a parcării va fi ca pentru pod obişnuit, deoarece nu se pot prevedea restricţii de acces în funcţie de tonaj; accesul în parcare se propune a se realiza de pe strada Ştirbei Vodă; distanţele între pilele parcării vor fi similare cu ale podului existent; nu se poate realiza oglinda de apă întrucât râul Olăneşti fiind practic neamenajat, orice acumulare ce s-ar realiza printr-un baraj deversor se va colmata, aşa cum s-a întâmplat cu acumularea realizată prin barajul deversor situat în aval de podul existent. (P.C.)

Leave a Response