|marți, septembrie 26, 2017
  • Follow Us!

Aviz pentru executarea lucrării “Linie nouă de cale ferată Vâlcele – Râmnicu Vâlcea” 

• De la Consiliul Judeţean Vâlcea,

Aviz pentru executarea lucrării „Linie nouă de cale ferată Vâlcele – Râmnicu Vâlcea”

În cursul lunii octombrie, în cadrul colectivului tehnic de specialitate al Consiliului Judeţean Vâlcea s-a propus şi aprobat eliberarea certificatului de urbanism pentru executarea lucrării „Linie nouă de cale ferată Vâlcele – Râmnicu Vâlcea”, amplasată pe teritoriul municipiului Râmnicu Vâlcea şi al comunelor Goleşti şi Budeşti. Beneficiarul investiţiei este Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” Bucureşti. Deja, mai multe instituţii sau companii au eliberat avize sau acorduri pentru executarea lucrării „Line nouă de cale ferată Vâlcele – Râmnicu Vâlcea”: Inspectoratul Teritorial în Construcţii Sud-Vest Oltenia; Inspectoratul Judeţean de Poliţie – Serviciul Circulaţie;

Statul Major General al Armatei; Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare – Sucursala Teritorială Dunăre-Olt, Unitatea de administrare Vâlcea; Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Vâlcea, pentru scoaterea din circuitul agricol; Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi Vânătoare Vâlcea; Direcţia Silvică Râmnicu Vâlcea; Transgaz Mediaş; Transelectrica. De asemenea, planul de încadrare în zonă şi planul de situaţie pentru zona aferentă lucrărilor, întocmite pe suport topografic cadastral, au fost vizate de Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Vâlcea.

Se estimează că la sfârşitul anului 2010 vor începe lucrările de construcţie la aceste obiectiv de investiţii, lucrări evaluate la circa 150 milioane euro. Construcţia liniei ce va lega Vâlcele de Râmnicu Vâlcea va include realizarea a 38 km de cale ferată cuprinzând lucrări de terasamente, apărări, consolidări drenaje şi suprastructură feroviară; 138 lucrări de artă – 2 tuneluri, 3 pasaje inferioare, 15 viaducte, 6 poduri şi 112 podeţe; 5 staţii de cale ferată; clădiri în staţii, instalaţii de semnalizare şi telecomunicaţii feroviare.

Linia de cale ferată a fost în construcţie între anii 1979-1989, fiind deschisă traficului în 1989, chiar dacă unele lucrări nu au fost realizate în întregime. Alunecările de teren numeroase de pe aceast tronson au făcut ca linia să fie închisă în 1998 iar în 2004 şinele de cale ferată au fost scoase. Această linie a fost proiectată pentru a decongestiona traficul de pe ruta Bucureşti – Braşov (să se creeze astfel două trasee, unul via Ploieşti, altul via Podu Olt – Făgăraş), să scurteze distanţa dintre Arad şi Bucureşti iar pe plan local să realizeze o legătură feroviară rapidă între Bucureşti, Râmnicu Vâlcea, Valea Oltului şi Sibiu, evitându-se astfel varianta ocolitoare pe la Caracal şi Piatra Olt.

Chiar dacă actualmente nu este deschisă traficului feroviar, calea ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele este una dintre cele mai impresionante lucrări de infrastructură din România. Printre lucrările de artă se numără două tunele: Gibei (2250 m, unul dintre cele mai lungi din ţară) şi Ploştina (1910 m), trei viaducte mari: Topolog (1440 m, cel mai mare din ţară), Sâmnic (540 m) şi Sâmnicel (270 m), precum şi alte viaducte mai mici, un pod peste râul Olt şi altul peste râul Argeş. (P.C.)

Leave a Response