|marți, iulie 17, 2018
  • Follow Us!

Transportatorii de lemn din Muereasca, la judecată cu autorităţile locale 

Transportatorii de lemn din Muereasca, la judecată cu autorităţile locale

Trei firme care execută transportul de material lemnos se vor întâlni în instanţă cu reprezentanţii Consiliului Judeţean Vâlcea, Primăriei Muereasca şi Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri. Transportatorii sunt nemulţumiţi de faptul că administraţia locală a decis închiderea temporară a circulaţiei spre mănăstirea Frăsinei, din cauza alunecărilor de teren care au afectat Drumul Judeţean 658. Circulaţia maşinilor de mare tonaj a dus în ultimii ani la înrăutăţirea stării drumului, existând chiar pericolul ca una dintre cele mai importante mânăstiri din România să fie izolată de lume.

Transport peste tonajul permis

Primarul comunei Muereasca, Ion Ungureanu spune că transportatorii încalcă de mai mult timp limita de tonaj din zonă, de 16 tone, trecând, zilnic pe singurul drum asfaltat din Muereasca având camioanele încărcate cu câte 20-25 de tone. Mai multe case din zonă sunt deja afectate, iar măsura de restricţionare a circulaţiei a fost luată şi în contextul în care Consiliul Judeţean nu are în acest an bani suficienţi pentru a remedia eventualele alunecări ale carosabilului. Chiar înainte de Paşte, în ciuda bugetului foarte sărac, consilierii judeţeni au aprobat refacerea drumului care duce la Mânăstirea Frăsinei şi care risca să fie rupt în anumite porţiuni. Pentru realizarea lucrărilor, dar şi pentru menţinerea şoselei în stare de funcţionare s-a decis atunci restricţionarea circulaţiei şi a tonajului.

Decizie fără citarea părţilor

Firmele Conceto SRL, Mac Consulting SRL şi SC Ram Cata Rom Forest SRL care efectuează transporturi de material lemnos în zonă au refuzat să respecte hotărârea Consiliului Judeţean şi au apelat la ajutorul instanţei de judecată care nu a comunicat însă şi la consiliu decizia de anulare a hotărârii. Nerespectarea Hotărârii de Consiliu Judeţean a fost sesizată în urma unei inspecţii a reprezentanţilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, iar conducerea instituţiei a decis închiderea temporară a drumului 658.

„O comisie formată din specialişti ai Prefecturii, Consiliului Judeţean, Regiei de Drumuri şi Primăriei Muereasca s-a deplasat de-a lungul drumului judeţean calamitat şi s-a luat decizia de a se închide temporar circulaţia. De altfel, drumul este foarte periculos pentru şoferi. Se pare ca transportatorii au fost nemulţumiţi şi ne-au acţionat în judecată, obţinând o ordonanţă preşedinţială prin care pot circula pe drum. Problema este că instanţa de la Vâlcea s-a pronunţat fără ca noi, pârâţii, să fi aflat că există un proces pe rol şi fără să fim citaţi.

Am formulat o întâmpinare la ordonanţa preşedinţială şi avem primul termen de judecată pe 1 iunie.”, spune primarul de la Muereasca. „Călugării de la Frăsinei nici măcar nu se pot aproviziona cu cele trebuincioase, în schimb transportatorii de material lemnos, care ignoră orice reguli, se plimbă în voie. În mod normal, la licitaţiile organizate de ocoalele silvice, ar trebui întrebate şi primăriile. Păi ce suntem noi, nu avem nici un cuvânt de spus? Peste toate acestea, m-am trezit şi cu o hârtie din partea avocatului lor, prin care sunt ameninţat chiar cu plângeri penale. Mi se cere să nu mai abuzez de funcţie! Păi cine abuzează? Eu sau ei?”, se întreabă retoric primarul.

Ion Ungureanu mai spune că şoferii camioanelor nu s-au dat în lături de la a-l ameninţa, fiind chiar pe punctul să-i lovească maşina pentru a-l răsturna în albia pârâului Muereasca, iar controalele poliţiştilor sunt şi ele oprite din cauza acestei ordonanţe, pe care transportatorii o flutură de fiecare dată când folosesc drumul. „Limita de tonaj este de 16 tone, iar ei trec cu 25 sau chiar 35 de tone. Am apelat la poliţia din localitate, dar ei nu mai pot nici măcar să-i amendeze pentru depăşirea tonajului. Avocatul transportatorilor a venit să-i intimideze pe poliţişti şi chiar să-i ameninţe. Le-a spus să nu mai facă abuz în serviciu şi să dea amenzi pentru nerespectarea semnelor de circulaţie.

Avocatul le-a fluturat ordonanţa pe sub nas poliţiştilor şi le-a spus că maşinile au tot dreptul să treacă prin comună. Trec noaptea, la orele 11-12 cu maşinile, deranjând oamenii. Ca să nu mai spun ce impact este asupra mediului, pentru că ei taie la ras pădurea. Muereasca este situată pe marginea pârâului, iar dacă se taie masiv în amonte, se poate întâmpla o adevărată catastrofă. Se taie haotic, nu se curăţă terenul de crengi. Gândiţi-vă numai la eventualitatea în care vine o ploaie puternică ce ar putea antrena materialul lemnos până în localitate.

Eu, ca primar, în loc să-mi văd de treburile gospodăreşti, trebuie să mă ocup de astfel de lucruri. Hoţul strigă hoţul!”, mai spune Ion Ungureanu. După ce a aflat de ordonanţă de la avocatul transportatorilor, preşedintele Consiliului Judeţean a dat dispoziţie să fie pregătit un recurs împotriva ordonanţei. „Nu ştiu cum a fost posibilă o asemenea decizie din partea instanţei, nu ştiu în baza căror acte au dat hotărârea. Firmele respective au distrus pădurea şi acum distrug şi drumurile şi casele oamenilor.

Nu voi accepta aşa ceva, mă voi bate cu ei în instanţă, până voi câştiga.”, a spus Cîlea, care şi-a justificat gestul prin faptul că reabilitarea drumului respectiv se va face cu banii statului, fiind necesare 30-40 de miliarde de lei vechi pentru a se remedia situaţia. Deputatul Cristian Buican şi senatorul Emilian Frâncu au întocmit deja un proiect de hotărâre de guvern prin care solicită peste 10 miliarde de lei vechi pentru reabilitarea a două puncte nevralgice de pe traseu. Până atunci, există însă în continuare pericolul ca localnicii să fie izolaţi. 15 case sunt afectate în prezent de transportul lemnului.

Leave a Response