Primăriile PSD şi PD-L, favorizate la împărţirea banilor pentru drumuri

duminică, 29 martie 2009

• Se împarte caşcavalul de 3,3 milioane euro

Primăriile PSD şi PD-L, favorizate la împărţirea banilor pentru drumuri

Marţi, 31 martie, va avea loc şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Vâlcea, şedinţă în care un punct de maxim interes îl va reprezenta repartizarea sumei de circa 14 milioane lei (3,33 milioane euro) destinată finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale, pe anul 2009.

În afară de Consiliul Judeţean Vâlcea (care va lua peste 70% din sumă) numai 20 de localităţi din Vâlcea se vor bucura de aceşti bani. Dintre ele amintim: Călimăneşti (500.000 lei), Vlădeşti (450.000 lei), Stroeşti (450.000 lei), Mădulari (400.000 lei), Goleşti (400.000 lei), Ioneşti (250.000 lei), Drăgăşani (200.000 lei), Ştefăneşti (200.000 lei), Prundeni (200.000 lei), Bărbăteşti (200.000 lei), Creţeni (200.000 lei), Frânceşti (200.000 lei), Livezi (200.000 lei), Laloşu (130.000 lei), Făureşti (100.000 lei), Lăcusteni (100.000 lei) etc.

În vederea menţinerii în stare de funcţionare a reţelei de drumuri judeţene şi comunale, prin Legea bugetului de stat pe anul 2009 s-au aprobat pentru judeţul Vâlcea circa 14 milioane lei, sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată. Din această sumă se propune ca 9,5 milioane lei să fie destinată finanţării cheltuielilor pentru drumurile judeţene, iar 4,5 milioane lei să fie utilizată pentru finanţarea cheltuielilor privind drumurile comunale.

Având în vedere că fondurile aprobate judeţului Vâlcea cu această destinaţie reprezintă numai 23% din sumele necesare pentru realizarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii, la repartizarea pe unităţi administrativ teritoriale s-au avut în vedere următoarele considerente: decontarea lucrărilor executate şi nedecontate la finele anului 2008, în special către RAJDP Vâlcea, în calitate de administrator al drumurilor judeţene; continuarea lucrărilor la drumurile şi podurile finanţate pe diverse programe, cu fonduri provenite de la bugetul de stat sau Uniunea Europeană;

 unităţile administrativ teritoriale care au realizat în anii anteriori pe diverse programe lucrări de reabilitare, în special pe drumurile comunale; unităţile administrativ teritoriale care au depus documentaţia necesară accesării de fonduri prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, măsura 322 şi sunt, unele în faza de finalizare a procedurii de achiziţie publică a lucrărilor, iar altele în faza de evaluare; alocarea de fonduri pentru realizarea de lucrări pe tronsoane de drumuri cu trafic intens, distanţe mari, care să asigure desfăşurarea în condiţii de siguranţă a traficului rutier pentru participanţii din localităţile situate în sudul judeţului şi chiar din judeţele limitrofe (Dolj şi Gorj);

înlăturarea efectelor calamităţilor naturale, prin realizarea de lucrări de aducere la starea tehnică iniţială a platformei drumurilor, cât şi pentru consolidarea podurilor şi a podeţelor existente pe traseele cele mai afectate şi care necesită alocarea de fonduri reduse pentru refacere; drumurile şi podurile locale care au fost afectate de calamităţile naturale care necesită costuri mari pentru refacerea acestora şi care au fost analizate în şedinţa Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă din data de 23 martie 2009, propunându-se iniţierea unui proiect de Hotărâre de Guvern pentru alocarea de sume din Fondul de intervenţie sau de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului. Potrivit prevederilor legale, autorităţile administraţiei publice locale, prin structurile asociative ale acestora, au fost consultate asupra procesului de alocare a resurselor financiare pe unităţi administrativ teritoriale. (P.C.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • PUBLICITATE

  • https://www.mocanuvicentiu.ro/
  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe