|marți, septembrie 26, 2017
  • Follow Us!

Ceartă pentru staţiunea Vidra 

 Ceartă pentru staţiunea Vidra

• Sindicalistul Pârvu şi preşedintele CJ mai aveau puţin şi se păruiau

Între conducerea CJ Vâlcea şi liderul sindical Constantin Pârvu, care este şi consilier judeţean a izbucnit un scandal de proporţii care are în centru administrarea staţiunii Vidra, una dintre cele mai frumoase staţiuni din judeţul Vâlcea, care a ajuns însă în paragină din cauza „grijii deosebite” a celor care au administrat-o până în prezent. În urmă cu câţiva ani, fostul preşedinte al CJ venise cu câteva idei ciudate, de a transforma staţiunea în centru pentru tratarea drogaţilor. Staţiunea este în prezent mărul discordiei între sindicate, deoarece patrimoniul de la Vidra este deţinut de patru confederaţii sindicale: 36% Frăţia, 27% Alfa, 17,5% CDSR şi 17,5% BNS.

Discuţii pentru încheierea unui parteneriat

Preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Dumitru Buşe a readus săptămâna trecută în discuţie subiectul, invitându-i la masa tratativelor pe sindicalişti, pe reprezentanţii obştii de moşneni care deţine terenurile din zonă şi pe reprezentanţii Primăriei Voineasa. După discuţiile, care au avut loc la Olăneşti, şi la care au participat atât Bogdan Hossu, preşedintele Confederaţiei Naţionale sindicale Cartel Alfa, cât şi Marin Condescu, preşedintele sindicatului minier s-a ajuns la concluzia că un parteneriat între sindicate, Consiliul Judeţean, Primărie şi obştea de moşneni ar fi singura soluţie pentru salvarea staţiunii Vidra. Se pune accent pe acest parteneriat deoarece, pentru atragerea de fonduri externe pentru investiţii pot depune proiecte eligibile doar Primăria sau Consiliul Judeţean. Au existat şi până acum oferte de cumpărare sau de investire în aceste locuri, dar acestea nu s-au finalizat, în special din cauza faptului că patrimoniul sindical nu poate fi înstrăinat.

Şedinţă furtunoasă

La şedinţa extraordinară a consilierilor judeţeni ţinută la Boişoara, la sfârşitul săptămânii trecute a avut loc la un moment dat o discuţie aprinsă între preşedintele CJ şi liderul sindical al CNSLR Frăţia, Constantin Pârvu. Atunci când  Dumitru Buşe a povestit despre ce s-a dezbătut, fiindcă şedinţa din teritoriu avea ca temă chiar zona de nord a judeţului, consilierul judeţean Constantin Pârvu a sărit ca ars, amintindu-şi brusc că este foarte supărat că la această întâlnire n-a fost şi domnia sa chemat în calitate de lider sindical judeţean la CNSLR Frăţia. Schimbul de replici a fost destul de dur, fapt care i-a determinat la un moment dat pe restul consilierilor judeţenei să îi tempereze pe cei doi protagonişti cu părăsirea sălii, în cazul în care dicuţiile nu reveneau la un ton normal. „Rămân surprins că a fost chemat Hossu şi Condescu şi n-am fost chemat eu care m-am ocupat direct de Vidra, măcar în calitate de consilier judeţean care ştia foarte bine cum stau lucrurile acolo. I-aţi chemat exact pe cei care şi-au pus oamenii să mă arunce în lac, a mai spus Pârvu, făcând referire la un incident de acum câţiva ani, când sindicaliştii au încercat să intre în posesia acestei staţiuni prin forţă.” „Suntem interesaţi ca staţiunea să fie dată în folosinţă, dar fără o lege a patrimoniului nu se poate face nimic. După 90, staţiunea Voineasa a avut o mare problemă cu gradul de ocupare, de către turişti, a replicat Dumitru Buşe, preşedintele consiliului judeţean care a precizat că discuţiile au avut loc în această formulă întrucât ele au fost promovate de liderul sindical judeţean de la Cartel Alfa, Aurel Popescu. Constantin Pârvu crede însă că lucrurile au evoluat astfel fiindcă: „aveţi ceva de ascuns”.  Fel de dur, şeful administraţiei judeţene i-a răspuns: „Nimic nu vă dă dreptul să fiţi nepoliticos. N-am simţit nevoia să vă invităm la acea discuţie. (…) Faceţi pe sindicalistul la Consiliul Judeţean şi pe politicianul la sindicate”.

17 ani de uitare

Au existat şi alte motive, ţinând de interesele obscure de investire în zonă, preţul mult prea mare în comparaţie cu situaţia de la faţa locului, astfel că de 17 ani nu s-a făcut mare lucru în zonă. Nord vestul judeţului poate deveni însă o staţiune de talie mondială. În urma discuţiilor purtate la Olăneşti a reieşit faptul că obştea de moşneni care deţine staţiunea Vidra este deschisă la colaborare. „Am avut, iniţial, discuţii cu proprietarii terenurilor de la Vidra. Terenurile de sub clădirile de la Vidra aparţin unei singure obşti de moşneni. Moşnenii sunt dispuşi la o colaborare, la un parteneriat. Discuţiile au avut loc înaintea venirii celor doi sindicalişti, Hossu şi Condescu, în prezenţa primarului din Voineasa, Gheorghe Dobrin, fiindcă am vrut să cunoaştem dinainte care este situaţia terenurilor, şi dacă proprietarii sunt interesaţi de o cooperare. Am dorit să avem o întâlnire cu preşedintele Consiliului de Administraţiei al organismului care gestionează patrimoniul de la Vidra, care se întâmplă să fie chiar liderul CNS Cartel Alfa, Bogdan Hossu. Altfel, nu s-ar mai fi impus nici o discuţie. A fost o întâlnire constructivă. Preşedintele şi-a manifestat interesul şi a fost de acord cu un parteneriat. A fost de acord să nominalizeze două persoane din structura de conducere care să poarte de acum discuţii pe această temă cu Consiliul Judeţean, sindicatele, primăria şi obştile de moşneni, în care se va stabili forma juridică a acestui parteneriat. După aceea vom vedea care este modul de colaborare, şi, cel mai important, cum putem obţine fonduri externe pentru a le investi în refacerea staţiunii Vidra.” – a precizat preşedintele CJ Vâlcea, Dumitru Buşe.

Se visează la o bază de agrement

Planurile conducerii Consiliului Judeţean în privinţa dezvoltării staţiunii Vidra sunt de-a dreptul măreţe, în comparaţie cu starea în care se găsesc în prezent hotelurile de la Vidra. „Am dori o amenajare a lacului pentru sport şi agrement. Au fost scoase din calcul, încă de la început, bărcile cu motor. Se mai vrea de asemenea reamenajarea hotelului, inclusiv a sălii de sport, pârtii de schi, reabilitarea telescaunului şi multe altele. Toate acestea se pot face doar prin atragerea de fonduri şi, cel mai important, realizarea şi modernizarea drumului Brezoi – Petroşani, dar şi a drumului care duce la Sebeş. Mai dorim să facem o legătură între Vârful Romani, unde va exista staţiunea din Horezu – cu Malaia şi Vidra. De fapt un drum: Vârful Romani – Vidra. – este de părere Dumitru Buşe.
Din păcate, în acest „aranjament” stabilit în urma întâlnirii este prea puţin loc şi pentru firme particulare. „Este posibil ca, în această ecuaţie, să fie şi un parteneriat privat, dar realizarea acestui lucru va fi foarte grea, fiindcă pământurile din zonă nu se pot vinde. După câte ştiu, Vidra este împărţită de patru confederaţii sindicale. După 90 în zonă au fost încercări palide de revigorare a turismului montan şi din păcate foarte multe scandaluri. Acum, odată cu aderarea României la UE, există posibilitatea atragerii de fonduri externe, substanţiale de altfel. Tot abia acum s-a stabilit şi regimul juridic al terenurilor. Am intrat şi noi în ecuaţie fiindcă nici sindicatele şi nici obştile nu pot obţine fonduri europene, singurii eligibili în acest sens suntem noi, Consiliul Judeţean  sau Primăria Voineasa.” – mai spune Dumitru Buşe. De data aceasta este posibil ca parteneriatul să poată fi conturat, deoarece, până al sfârşitul acestui an este posibil să se termine „războiul” pe patrimoniu între confederaţiile sindicale. Se pare că în prima parte a anului viitor se va vota o lege a patrimoniului, în urma căreia sindicatele îşi vor împărţi averea. Aşa cum este de aşteptat, Cartel Alfa îşi doreşte foarte tare staţiunea Vidra, rămâne de văzut dacă o va şi obţine, şi ce va fi capabilă să ofere în schimb. „În acest moment, toate cele patru confederaţii împart Vidra, numai că până la anul acestea se vor decide cum să-şi împartă patrimoniul şi vom şti clar cui va reveni staţiunea Vidra.” – a mai spus Buşe.
Anda VLAD

Leave a Response