|miercuri, noiembrie 22, 2017
  • Follow Us!

Vâlcea are şosele ca în Evul Mediu 

Vâlcea are şosele ca în Evul  Mediu

Din cauza lipsei banilor multe şosele din Vâlcea arată şi acum ca în Evul mediu. Multe şosele arată ca după bombardament. Mai ales după alunecările  de teren din ultima perioadă, când multe drumuri au fost rupte sau degradate de apă autorităţile au anunţat în multe cazuri că nu sunt bani pentru rebilitarea acestora. Aceasta este starea a cel puţin unui sfert din drumurile din judeţ, în condiţiile în care a trecut mai mult de un an de la inundaţii, iar în judeţ  în Vâlcea nu există comună sau oraş care să nu aibă drumurile distruse, iar în unele localităţi nu există nici un metru de asfalt.

485 de kilometri de drumuri naţionale la Vâlcea

Vâlcea este tranzitată de 485 de kilometri de drumuri naţionale, printre care DN 7, DN 64, DN 67, DN 65 C, DN 7 A şi DN 73 C. Ele fac legătura cu judeţele Dolj, Olt, Argeş, Sibiu, Alba, Gorj. În plus, mai sunt 975 de kilometri de drumuri judeţene care, cumulate cu cele comunale însumează aproximativ 1.600 de kilometri. Peste 60% dintre ele sunt însă impracticabile. Anul trecut au fost asfaltaţi 80.000 de metri pătraţi de drumuri naţionale, fiind necesare peste 6.000 de tone de material, achiziţionat cu 2.500 de lei tona. Cele mai mari probleme se înregistrează pe Drumul Naţional 65 C – Horezu – Bălceşti – Craiova, pe Drumul Naţional 67 B – Grădiştea – Drăgăşani, pe Drumul Naţional  67 – Milostea – Râmnicu -Vâlcea, etc. „Drumurile naţionale care străbat municipiile sau alte localităţi sunt în administrarea autorităţilor locale, dar primarii s-au învăţat să ne cheme tot pe noi să desfundăm şanţurile, să le cosim iarba de la poartă, iar ei stau pe băncuţe.” – a spus Eugen Mănescu, directorul de la Drumuri Naţionale Vâlcea.

Lucrări sistate din cauza lipsei banilor

Din cauza lipsei banilor au fost sistate de asemenea mai multe lucrări de reabilitare a drumurilor. Un exemplu este lucrarea de consolidare efectuată pe Drumul Naţional 7, în zona Câineni – Perişani, care a durat câţiva ani şi în care s-au investit 30 de miliarde lei. Lucrările au fost sistate când s-a schimbat Guvernul, iar acum reabilitarea presupune investirea unor sume exorbitante de bani. Alte lucrări la drumurile din Vâlcea au fost sistate după alegerile din 2004, când „promisiunile electorale” au fost încet-încet uitate. În urma inundaţiilor din acest an a fost depusă documentaţia pentru execuţia a 56 de lucrări de refacere a podurilor, podeţelor, drumurilor comunale şi judeţene care au fost rupte de inundaţii. În unele cazuri lucrările bat şi acum pasul pe loc. „În unele cazuri sumele alocate au fost jumătate din necesarul execuţiei în condiţii optime a acestor lucrări.” – a spus Otto Cremarenco, directorul Regiei de Drumuri Vâlcea.

60% dintre drumurile judeţene sunt expirate

La drumurile judeţene nu se mai gândeşte în schimb aproape nimeni. Deşi au fost identificate zonele de risc, iar în unele cazuri natura vorbeşte de la sine nu s-au alocat fonduri suficiente pentru reabilitarea acestor drumuri. „60% dintre drumurile judeţene sunt expirate. E durere când vorbim de drumul din Berbeşti, numit şi drumul oaselor, de cel de la Nicolae Bălcescu şi multe altele." – a spus Otto Cremarenco, directorul Regiei Autonome de Drumuri şi Poduri Vâlcea. În proiectul de buget pentru anul 2006 Consiliul Judeţean Vâlcea a prevăzut suma de 89 de miliarde de lei vechi pentru întreţinerea drumurilor judeţene. Suma, care este cu mult mai mare faţă de cea alocata în 2005 (aproximativ 60 de miliarde de lei vechi) va fi la dispoziţia Regiei Judeţene de Drumuri şi Poduri. Nu toţi banii vor fi folosiţi însă pentru lucrările la drumuri, o parte fiind alocaţi pentru retehnologizarea regiei, aflată încă în subordinea Consiliului Judeţean.

Soluţia este găsirea de fonduri bugetare sau externe pentru infrastructură

Aproape toate drumurile judeţene şi comunale din judeţ şi infrastructura turistică au nevoie de reparaţii şi modernizări. Acest lucru a fost recunoscut şi de Bogdan Olteanu, preşedintele Camerei Deputaţilor, care a fost prezent la Vâlcea acum câteva zile. Acesta a sugerat că cea mai bună soluţie pentru rezolvarea situaţiei ar fi întocmirea de proiecte care sa fie finanţate cu bani de la buget sau contractarea de credite externe pe termen lung. Cele două propuneri au fost discutate cu Dumitru Buşe, preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, fiind luată în calcul şi necesitatea dezvoltării infrastructurii turistice din judeţ. Anul viitor este posibil să înceapă lucrările la coridorului IV – care va traversa judeţul Vâlcea, pentru care au fost obţinute credite internaţionale. „Pe lângă coridorul IV, care va traversa judeţul Vâlcea nu trebuie neglijate nici celelalte căi de acces, capitol la care judeţul Vâlcea stă dezastruos. Am observat peste tot prin ţară că sunt probleme cu infrastructura, în special cu drumurile comunale şi judeţene şi, pentru remedierea situaţiei încercăm să facem un proiect la nivel de guvern, pentru a obţine finanţare pentru reabilitarea drumurilor judeţene. Altfel, cea mai bună soluţie ar fi creditele externe.”, a spus Bogdan Olteanu. Coridorul IV European are o mare importanţă pentru judeţul Vâlcea, în perspectiva integrării europene a României.

Leave a Response