Valea Oltului revine la viaţă

miercuri, 18 ianuarie 2006

Valea Oltului revine la viaţă 

  După ce stâncile au blocat efectiv calea ferată în zona Câineni – Râul Vadului traseul trenurilor care circulă în zona respectivă a fost modificat. Multe dintre acestea sunt încă suspendate permanent. Există însă trenuri care circulă dinspre Vâlcea şi din Sibiu până aproape de zona afectată. Călătorii sunt transbordaţi prin zona periculoasă cu microbuze.  

 Blocajul a afectat serios turismul de la Călimăneşti

Blocajul şoselei şi căii ferate de pe Valea Oltului a avut efecte dezastruoase şi asupra turismului din zonă. Cea mai afectată a fost staţiunea balneoclimaterică Călimăneşti – Căciulata. Mulţi turişti care aveau deja bilete cumpărate în staţiune nu au mai ajuns la timp sau şi-au anulat rezervările, iar alţii nu au mai ales această destinaţie pentru odihnă sau tratament. Conform primarului localităţii, Ilie Amuzan pierderile operatorilor din turism nu pot fi estimate acum . „Aceste pierderi sunt de ordinul miliardelor. De la Revelion până acum, staţiunea a fost pur şi simplu moartă – seriile de turişti, care trebuiau să vină pentru tratament, nu au sosit încă, iar ceilalţi au fost opriţi de blocarea drumului.” - a precizat primarul.

Filtre de poliţie la tot pasul

Pe şoseaua de pe Valea Oltului se circulă în continuare pe un singur sens, fiind permis doar accesul maşinilor cu gabarit mai mic de 7,5 tone. „Se circulă pe un singur sens, iar în zonă au fost montate semafoare.” – a precizat comisarul Florian Marin, adjunctul şefului Poliţiei Vâlcea. Până pe data de 16 ianuarie, când va fi reanalizată situaţia conducerea Poliţiei Vâlcea a luat măsura ca pe traseu să fie nu mai puţin de cinci filtre de poliţie. Această măsură a fost luată după ce la sfârşitul anului trecut, când circulaţia pe dealul negru a fost restricţionată tot din cauza alunecărilor de teren şoferii au găsit fel de fel de metode pentru a-i „convinge” pe poliţişti să-i lase să treacă prin zona interzisă. „Până pe data de 16 ianuarie cel puţin am luat măsura ca pe traseu să fie cinci filtre de poliţie, la Brezoi, Călimăneşti, Câineni, Budeşti şi la intrarea în Râmnicu Vâlcea.”Din experienţa anului trecut am văzut că degeaba era un singur filtru, deoarece şoferii făceau tot posibilul pentru a-l ocoli. De aceea preferăm să menţinem o perioadă vechiul dispozitiv, cu 10 poliţişti pe fiecare schimb. Este un efort considerabil, dar este de preferat decât să avem parte de evenimente neplăcute” – a declarat comisarul Florian Marin, adjunctul şefului Poliţiei Vâlcea. Eugeniu Mănescu, directorul de la Drumuri Naţionale a spus că muncitorii au luat toate măsurile pentru ca circulaţia să se desfăşoare în condiţii bune. Pentru câteva zile, pentru a nu mai fi înregistrate evenimente nedorite sunt menţinuţi în zonă şi jandarmii. „Jandarmii rămân în continuare în zonă pentru a asigura măsurile de ordine publică şi a se asigura că nu vor mai cădea în continuare stânci. Vor fi doi jandarmi pe fiecare schimb.” – a precizat colonelul Liviu Rotaru, adjunctul şefului Jandarmeriei Vâlcea. Cu câteva ore înainte de redeschiderea circulaţiei au avut loc în zonă ultimele două explozii pentru curăţarea muntelui. De acum înainte autorităţilor şi şoferilor care trec prin zonă nu le rămâne decât să se roage. Cu tot pericolul la Câineni se formase cu câteva ore înainte de redeschiderea circulaţiei o coloană de maşini care aşteptau să le fie permisă trecerea. Problema rămâne, însă deschisă, deoarece va fi foarte greu pentru elevi şi studenţi, dar şi pentru navetiştii care circulau cu autobuzele să treacă prin zonă. Iniţial autorităţile propuseseră să fie limita de tonaj de 3,5 tone, dar după aceea s-a decis să fie lăsate să treacă prin zonă şi autobuzele de transport. Tot cu autobuzele vor circula probabil şi navetiştii care mergeau cu trenul. „Iniţial s-a propus să fie restricţionată circulaţia la mai puţin de 3,5 tone, dar apoi s-a luat măsura să fie încadrate şi autobuzele, deoarece am fi fost acuzaţi că facem favoritism pentru transportatorii care merg cu microbuzele.” – a precizat prefectul de Vâlcea, Anuţa Handolescu. Preşedintele Traian Băsescu nu a mai fost prezent pe Valea Oltului, dar reluarea circulaţiei a fost urmărită în schimb de ministrul Gheorghe Dobre.  Transportatorii care aveau autocare cu care traversau Valea Oltului spre Sibiu, Alba sau Cluj au ales varianta folosirii microbuzelor, iar cei care nu au această posibilitate ocolesc zona.  Traficul rutier greu, de peste 7,5 tone se face în continuare, pe ruta Râmnicu Vâlcea  - DN 7 – Piteşti – DN 73 – Braşov – DN1 – Făgăraş – Sibiu şi pe ruta Râmnicu Vâlcea – DN 67 – Târgu Jiu – DN 66 – Petroşani – Haţeg – Simeria – DN7 – Sebeş – Sibiu.
 
Trenurile rapide sunt în continuare suspendate

SNTFC CFR Călători a pus la punct şi un program de circulaţie feroviară. Astfel, trenurile personale de pe relaţia Câineni – Turnu Roşu şi retur vor circula dinspre Vâlcea doar până la Câineni, iar dinspre Sibiu până la Turnu Roşu. Călătorii vor fi apoi transbordaţi cu maşini între Câineni şi Podu Olt pentru trenurile: 2070/2063, 2064/2067, 2463, 2464, 2068, 2062/2065, 2072, 2071, 2066/2061, 2462, 2461, 2069. Trenurile de rang superior dintre Sibiu şi Craiova – Caracal rămân în continuare anulate. Este vorba despre trenurile rapide 802/803, 808/805, 804/801, 806/807, Craiova – Sibiu şi retur, precum şi de acceleratele 1828 şi 1827, Sibiu – Caracal şi retur. Călătorii pot afla mai multe amănunte la staţiile şi agenţiile CFR din Bucureşti şi din ţară, la numărul de telefon 9521 sau la e-mailul: [email protected]. Lucrările de reparare a căii ferate, precum şi consolidarea versanţilor în zonă vor continua câteva săptămâni de acum înainte. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • PUBLICITATE

  • https://www.mocanuvicentiu.ro/
  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe